Cuepacs sambut baik pengumuman BKK Aidilfitri
top of page
  • Wartawan Nabalu News

Cuepacs sambut baik pengumuman BKK Aidilfitri


2 April 2024

Oleh Wartawan Nabalu News


KUALA LUMPUR: Kongres Kesatuan Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) menyambut baik pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang pemberian Bantuan Khas Kewangan (BKK) Aidilfitri.


Cuepacs menganggap ini sebagai tanda penghargaan kerajaan terhadap dedikasi penjawat awam.


Presiden Cuepacs, Datuk Adnan Mat, menegaskan bahwa bantuan ini menunjukkan bahwa Perdana Menteri selalu terbuka untuk mendengar pandangan mereka.


"Alhamdulillah akhirnya YAB Perdana Menteri beri pertimbangan wajar bagi membantu penjawat awam. Cuepacs yakin pertimbangan yang diberikan kerajaan hari ini memberikan kelegaan kepada semua penjawat awam," katanya dalam satu kenyataan.


Semalam, Anwar mengumumkan keputusan kerajaan untuk memberikan BKK Aidilfitri RM500 kepada penjawat awam Gred 56 ke bawah yang akan dibayar Jumaat ini, di samping RM250 kepada pesara kerajaan, termasuk veteran berpencen dan tidak berpencen.


Adnan berkata pihaknya percaya bantuan khas yang diterima oleh penjawat awam ini turut memberi manfaat dan kesan secara tidak langsung kepada ekonomi negara.


"Dari sudut yang lebih luas, pemberian bantuan khas kewangan ini secara tidak langsung memberi impak yang positif kepada ekonomi dan rakyat apabila wang itu beredar di pasaran," katanya.



bottom of page