SAPP HARGAI KEPRIHATINAN KERAJAAN KEPADA WANITA DALAM BELANJAWAN SABAH 2021SAPP HARGAI KEPRIHATINAN KERAJAAN KEPADA WANITA DALAM BELANJAWAN SABAH 2021
top of page
  • nabalunews

SAPP HARGAI KEPRIHATINAN KERAJAAN KEPADA WANITA DALAM BELANJAWAN SABAH 2021


19 DIS 2020


KOTA KINABALU: Sayap Wanita Parti Maju Sabah (SAPP) menghargai Belanjawan Sabah 2021 yang menunjukkan keprihatinan terhadap kesejahteraan dan pemerkasaan wanita di negeri itu.

Ketua Wanita SAPP Irene Chan Kam Ndin berkata peruntukan RM15.66 juta untuk program pembangunan wanita antaranya merangkumi kursus kemahiran sebanyak RM5.86 juta bagi ibu tunggal dan wanita kurang berkemampuan di bawah pengawasan Jabatan Hal Ehwal Wanita (JHEWA) supaya mereka dilengkapi kemahiran yang diperlukan untuk menambah pendapatan.

"Diharapkan Program Pembangunan Wanita dapat menaik taraf kehidupan wanita di Sabah khususnya dalam menghadapi kesulitan ekonomi terutama pada saat ini ketika kita semua terkesan dengan pandemik COVID-19," menurutnya dalam kenyataan di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau meminta golongan wanita di Sabah menggunakan peluang itu dan memanfaatkan program yang disediakan kerajaan untuk memperbaiki serta menaik taraf ekonomi masing-masing.

"Kita berharap peruntukan yang disediakan sampai secara telus kepada golongan sasar agar matlamatnya dapai dicapai," katanya. - Bernama


bottom of page