"Inilah Masanya, Cuti-Cuti Malaysia" kempen terbaharu sokong industri pelancongan domestik
top of page
  • Wartawan Nabalu News

"Inilah Masanya, Cuti-Cuti Malaysia" kempen terbaharu sokong industri pelancongan domestik


26 Februari 2023

Oleh Wartawan Nabalu News


KUALA LUMPUR: Kempen terbaharu dari Tourism Malaysia, "Inilah Masanya, Cuti-Cuti Malaysia", bertujuan untuk memanggil rakyat Malaysia untuk terus menyokong industri pelancongan domestik di tengah-tengah krisis pandemik COVID-19.


Menteri Pelancongan Seni dan Budaya, Datuk Seri Tiong King Sing, juga menyokong kempen ini dan berharap ia dapat memastikan pelancongan domestik terus berdaya tahan.


"Inilah Masanya, Cuti-Cuti Malaysia" menekankan tema produk dan destinasi pelancongan seperti keluarga berseronok, ekopelancongan dan kembara, pulau dan pantai, beli-belah, serta budaya dan warisan, khususnya untuk keluarga dan generasi millennial.


“Melalui kempen ini, diharapkan lebih ramai rakyat Malaysia melakukan pergerakan melancong merentasi pelbagai negeri sekaligus menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi setempat,” katanya.


Tiong berkata demikian melalui satu kenyataan sempena acara larian santai Hari Wilayah Persekutuan, semalam.


Dalam acara larian santai Hari Wilayah Persekutuan pada Sabtu, lagu kempen berjudul "Masanya Telah Tiba" turut dilancarkan sebagai panggilan untuk semua orang untuk menikmati keindahan Malaysia dan menyokong industri pelancongan domestik.

photo6052951033375730345_edited.jpg

ABOUT US

Nabalu News is an online news portal that will bring you all the latest news and stories from Malaysia, particularly Sabah.

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

© NabaluNews.com

bottom of page