Pelajar, belia Lasau Minunsud sertai ceramah motivasi
top of page
  • Wartawan Nabalu News

Pelajar, belia Lasau Minunsud sertai ceramah motivasi

19 Disember 2023

Oleh Wartawan Nabalu News


KOTA BELUD: Seramai 97 pelajar dan belia dari mukim Lasau Minunsud mengikuti program Bicara Ilmu Pelajar dan Belia yang bertemakan 'Setting Goals For Success: Turning Dream Into Achievable Milestones' pada hari Sabtu.


Program ini telah diadakan di Dewan Komuniti Kg.Lasau Minunsud dan diperasmikan oleh PTTK 2 KUSKOP Dr. Rizoh Bosorong, yang mewakili Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi yang juga ADUN Kadamaian Datuk Ewon Benedick.


Program ini adalah anjuran Kelab Belia Kg.Lasau Minunsud, yang diketuai oleh Ronnie Gampuhur.

Tujuan program ini adalah untuk memberi pendedahan dan ilmu kepada pelajar dan belia tentang cara-cara menetapkan matlamat kejayaan dalam hidup dan kerjaya. Program ini juga bertujuan untuk memberi motivasi dan inspirasi kepada pelajar dan belia untuk mencapai impian mereka.


Program ini telah diisi dengan ceramah, forum, dan gerak kerja berkumpulan yang disampaikan oleh dua orang penceramah motivasi, iaitu Dr. Rizoh Bosorong dan Cikgu Janus Tion.


Penceramah-penceramah ini telah berkongsi pengalaman, tip, dan strategi mereka dalam menetapkan dan mencapai matlamat kejayaan. Peserta-peserta program ini juga telah diberi peluang untuk bertanya, berbincang, dan berinteraksi dengan penceramah-penceramah dan rakan-rakan mereka.


Program Bicara Ilmu Pelajar dan Belia ini diharapkan dapat memberi manfaat dan nilai tambah kepada pelajar dan belia Lasau Minunsud, serta menggalakkan mereka untuk terus belajar dan berusaha untuk mencapai kejayaan.

photo6052951033375730345_edited.jpg

ABOUT US

Nabalu News is an online news portal that will bring you all the latest news and stories from Malaysia, particularly Sabah.

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

© NabaluNews.com

bottom of page