Zii Jia tidak akan didaftarkan untuk sebarang pertandingan selama dua tahun
top of page
  • Wartawan Nabalu News

Zii Jia tidak akan didaftarkan untuk sebarang pertandingan selama dua tahun


21 Januari 2022

Oleh Wartawan Nabalu News


KUALA LUMPUR: Pemain badminton perseorangan negara, Lee Zii Jia tidak akan didaftarkan dalam mana-mana pertandingan antarabangsa melibatkan negara bagi tempoh dua tahun.


Keputusan yang berkuarkuasa 18 Januari itu dimaklumkan oleh Timbalan Presiden 2 Persatuan Badminton Malaysia (BAM), Datuk Seri Jahaberdeen Mohamed Yunoos, hari ini.


Ujarnya, sebelum ini beberapa perbincangan di antara pihak BAM dan Zii Jia telah dilakukan, di mana BAM meminta pemain tersebut untuk mempertimbangkan keputusannya.


Dalam perbincangan tersebut, Zii Jia juga menyenaraikan beberapa permintaan seperti mempunyai pasukan kejurulatihan sendiri selain menentukan kejohanan yang beliau ingin sertai.


Bagaimanapun, BAM tidak dapat memenuhi permintaan tersebut dan menegaskan ia adalah mustahil untuk memenuhi kehendaknya.


Katanya, BAM bahkan masih menawarkan beberapa insentif yang lumayan kepada Zii Jia, termasuk dalam bentuk kewangan, tetapi Zii Jia kekal dengan keputusannya.


“Kini, kita tahu Zii Jia, pemain kebangsaan yang pernah memenangi Kejohanan All England… adalah sukar, mengecewakan apabila BAM kehilangan beliau,” katanya.

bottom of page