Ewon terima kunjungan hormat Pesurujaya Tinggi Australia, Duta Besar Jepun
top of page
  • Wartawan Nabalu News

Ewon terima kunjungan hormat Pesurujaya Tinggi Australia, Duta Besar Jepun

Ewon (kiri) menerima kunjungan daripada Pesuruhjaya Tinggi Australia ke Malaysia Dr. Justin Lee.

3 Feb 2023

Oleh Wartawan Nabalu News


PUTRAJAYA: Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Ewon Benedick menerima kunjungan hormat daripada Pesuruhjaya Tinggi Australia ke Malaysia H.E. Dr. Justin Lee dan Duta Besar Jepun ke Malaysia Takahashi Katsuhiko, di pejabatnya, di sini, hari ini.


Ewon berharap, kunjungan itu dapat memperkukuhkan lagi hubungan kerjasama Malaysia antara kedua-dua negara itu dalam pelbagai bidang terutamanya berkaitan pemasaran produk usahawan, peluang perniagaan, francais dan koperasi.


Antara yang dibincangkan dalam kunjungan itu ialah kerjasama sedia ada mengenai pembangunan Perusahaan Kecil dan Sederhana (SME) antara Malaysia dan Jepun.


“Kita akan teruskan kerjasama baik antara Australia dan Jepun dalam usaha mempromosi dan membantu usahawan tempatan khususnya perusahaan kecil dan sederhana memperluaskan lagi rangkaian perniagaaan di peringkat global.

Ewon (kiri) dan Takahashi Katsuhiko.

“Saya berharap hubungan diplomatik dua hala antara Malaysia-Australia, Malaysia-Jepun dapat diperkasakan,” katanya.


Turut serta dalam kunjungan itu Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi Dato’ Sri Suriani Ahmad dan ketua-ketua SME Corp.Malaysia, SME Bank dan Pernas iaitu antara agensi di bawah kementerian.


bottom of page