Pasangan beregu lelaki muda Malaysia gagal ke final Terbuka DenmarkPasangan beregu lelaki muda Malaysia gagal ke final Terbuka Denmark
top of page
  • Wartawan Nabalu News

Pasangan beregu lelaki muda Malaysia gagal ke final Terbuka Denmark


24 Oct 2021

Oleh Wartawan Nabalu News


DENMARK: Harapan pasangan beregu lelaki negara, Goh Sze Fei-Nur Izzuddin Rumsani untuk ke pentas final Kejohanan Badminton Terbuka Denmark gagal apabila tersingkir dalam aksi separuh akhir kelmarin di Odense Sports Park, Denmark.


Bagaimanapun pasangan ranking ke-26 negara itu memberikan tentangan hebat kepada wakil Denmark, Danes Kim Astrup-Anders Skaarup Rasmussen sehingga membawa perlawanan ke set penentuan sebelum tewas 11-21, 21-19, 18-21.


Walaupun tidak berjaya ke pentas final, pasangan negara itu telah mempamerkan aksi yang membanggakan sepanjang kejohanan berlangsung.


Terdahulu Sze Fei-Nur Izzuddin mencipta kejutan apabila berjaya menewaskan pasangan beregu dari Indonesia Fajar Alfian-Muhammad Rian Ardianto yang menduduki ranking ke-10 dunia dalam aksi suku akhir.


Dalam perlawanan akhir hari ini, pasangan beregu nombor 11 dunia dari Denmark itu akan bertemu dengan pasangan beregu Jepun yang menduduki nombor 15 dunia, Takuro Hoki-Yugo Kobayashi.


Pasangan beregu dari Jepun itu berjaya menewaskan wakil dari German Mark Lamsfuss-Marvin Seidel 20-22, 21-18, 21-16 dalam satu lagi aksi separuh akhir kelmarin.


Manakala pentas final bagi perseorangan lelaki akan menyaksikan pemain nombor satu dunia, Kento Momota bertemu pemain nombor dua dunia, Viktor Axelsen.


Kedua-dua pemain itu melepasi lawan mereka pada separuh akhir kelmarin, dengan Axelsen memerlukan 34 minit untuk menewaskan Lee Cheuk Yiu 21-9, 21-11, manakala Momota memerlukan 38 minit untuk mengatasi Tommy Sugiarto 21-7, 21-12.

bottom of page