Warisan Sipitang kekal berprinsip bersama Shafie ApdalWarisan Sipitang kekal berprinsip bersama Shafie Apdal
top of page
  • nabalunews

Warisan Sipitang kekal berprinsip bersama Shafie Apdal



10 Okt 2021


SIPITANG: Parti Warisan Bahagian Sipitang kekal serta berprinsip untuk tidak mengubah pendirian mengikuti jejak Adun Sindumin Datuk Dr Yusof Yacob keluar daripada parti itu.


Timbalan Ketua Bahagiannya Mahadi Momin berkata, Bahagian itu tidak menjadi lemah dengan tindakan keluar parti malah semakin bersemangat sekali gus bersatu dalam memperkukuhkan perjuangan parti di masa depan.


Katanya, PWS Bahagian Sipitang termasuk sayap-sayap parti masih berfungsi seperti biasa termasuk bersedia untuk menjalankan Mesyuarat Agung Tahunan yang akan dilaksanakan dalam tempoh terdekat.


“PWS Sipitang juga turut menzahirkan ikrar taat setia kepada kepimpinan Datuk Seri Panglima Mohd Shafie Apdal sekali gus akan sentiasa mendukung aspirasi parti untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15.


“Semua Ahli Jawatankuasa Warisan Bahagian Sipitang termasuk Jawatankuasa sayap Wanita, Wira dan Wirawati melafazkan ikrar untuk kekal setia serta berprinsip meneruskan perjuangan parti. Ikrar setia dizahirkan di hadapan Ahli Majlis Tertinggi (AMT) Parti Warisan Sabah Azhar Matusin malam tadi,” katanya.


Mahadi berkata, setakat ini hanya tujuh bekas Ahli Jawatankuasa (AJK) Bahagian termasuk pemangku Ketua Wanita menyatakan pendirian keluar parti sekali gus bersama-sama dengan Datuk Dr Yusof Yaacob.


“Kita sahkan di sini..tiada lagi ahli serta cawangan yang mengumumkan keluar parti untuk bersama beliau. Ini juga tiada lagi Wanita, Wira serta Wirawati keluar parti mengikuti jejak Adun Sindumin,” katanya.


Dalam tempoh sama Warisan Bahagian Sipitang bersedia menghadapi PRU-15 pada bila-bila masa sekali gus akan menyokong serta memastikan kemenangan calon yang akan dipilih oleh kepimpinan parti kelak.

photo6052951033375730345_edited.jpg

ABOUT US

Nabalu News is an online news portal that will bring you all the latest news and stories from Malaysia, particularly Sabah.

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

© NabaluNews.com

bottom of page